This post created by ignored player and thus hidden.
Double click to show.
|
|
Як почати гру? - посібник для новачків
У посібнику для новачків розміщено короткий опис навичок бійців, що відносяться до різних видів озброєння. У цій темі ми зупинимося на них трохи детальніше, розглянемо характеристики видів зброї і наведемо наочні приклади їх використання в бою.
У кожної зброї є ряд характеристик, які бажано знати. Розглянемо, наприклад, Скаут.
На малюнку наведено характеристики зброї, які показують скільки вона потребує очок дії (ОД) для пострілу, розкид ушкоджень і дальність пострілу, тип необхідних боєприпасів та вбудовані пристрої, вагу і поточний знос.
Дальність показує мінімальну та максимальну відстані від Вашого бійця до суперника, щоб вистрілити в нього.
Пошкодження показує мінімальне та максимальне пошкодження при влучанні, а шанс говорить про те, яка ймовірність завдати пошкодження, та не "подряпати" суперника. Чим ближче ціль до мінімальної відстані, тим ближче ці значення до вказаних у рядку "ушкодження поблизу".
Чим ціль далі (аж до максимальної відстані) - тим значення ближче до вказаних у рядку "ушкодження вдалину".
Як бачимо, з Скаута не можна вистрілити по супернику, що стоїть близько (ближче ніж 8 клітин). Розкид пошкодження Скаута практично однаковий по всьому діапазону відстані пострілу, проте влучність із збільшенням відстані падає.
Візьмемо інший приклад - Обріз.
Як бачимо, з обріза можна (але не слід) стріляти в суперника, що стоїть на відстані у 6 кліток - шкода буде завдана дуже мала і вірогідність подряпини буде велика. Однак у міру зменшення відстані до цілі, влучність і пошкодження будуть помітно зростати.
А ось з АКСУ навпаки - стрільба по близько розташованій цілі можлива, але практично не має сенсу. Ви, напевно, не промахнетеся, але пошкодження буде менше навіть за удар кулаком. Але з відстані 8-9 кліток пошкодження буде максимальне, хоча і влучність стрільби буде далека від стовідсоткової.
Після короткого знайомства з параметрами розглянемо види озброєння детальніше.
Отже по порядку:
Холодна зброя
Дробовики
Пістолети
Пістолети-кулемети
Автомати
Снайперські гвинтівки
Кулемети
Ракетниці та гранатомети
Пастки і міни
Лікування
Оптика
Гранати
|
This post created by ignored player and thus hidden.
Double click to show.
|
|
Холодна зброя
Це всілякі ножі, біти, і т.д. Вони завдають пошкодження тільки коли суперник стоїть на сусідній клітинці з Вашим бійцем і потребує 3 ОД на удар. На початкових рівнях може бути використана як альтернатива дробовику для ближнього бою. Наприклад, може добре застосовуватися проти снайпера без дробовика в запасі. Або в будинках, де суперник не може використати зброю дальнього радіусу дії.
Гравцям молодших рівнів найчастіше зустрічається Мисливський ніж, який трохи підвищує боєздатність бійця в ближньому бою (він точніше - 90% проти 70% кулаками). При прокачуванні навички "Холодна зброя" збільшується влучність й пошкодження (максимальне і мінімальне).
Також варто звернути увагу на те, що деякі "представники" класу "холодна зброя" ще й оглушають, зменшуючи кількість ОД у суперника. Так, наприклад, після удару битою він вже не зможе вистрілити тричі з дробовика.
І на закінчення - у холодної зброї є одна унікальна особливість пов'язана з перком "Обеззброєння". Перк доступний з 9го рівня і дає можливість з певною ймовірністю вибити основну зброю супротивника на землю якщо справа доходить до рукопашного бою.
Edited 1 hour, 53 minutes later by George.
|
This post created by ignored player and thus hidden.
Double click to show.
|
|
Дробовики
Так само як і ножі, дробовики - є зброєю ближнього бою, але по-перше, більш потужною, а по-друге, для пострілу зовсім не обов'язково (хоча і дуже бажано) підходити до супротивника впритул. Потребує 4 ОД на постріл. Особливостями цього типу зброї є помітне падіння потужності зі збільшенням відстані до цілі:
а також широкий кут зони ураження, що дозволяє стріляти одночасно по декільком суперникам:
При такому влучанні пошкодження розраховується для кожної цілі окремо в залежності від відстані до неї, броні і т.д. До речі, суперник зазнає ушкоджень навіть якщо він потрапляючи в сектор обстрілу буде прихований від поля зору Ваших бійців. Це може бути особливо актуально при використанні кулеметів, про які йтиметься далі.
|
This post created by ignored player and thus hidden.
Double click to show.
|
|
Пістолети
Цей вид зброї відрізняється мінімальною вимогою ОД на постріл 2-3 в залежності від моделі, але і шкода від нього невелика. Завдані пістолетом пошкодження однакові у всьому діапазоні ведення вогню, єдине, що змінюється - це влучність. Вона падає зі збільшенням відстані до цілі, але це можна виправити встановивши ЛЦВ (лазерний цілевказівник). Так само на пістолет можна встановити глушник, щоб підвищити пошкодження критичних влучань.
На початкових етапах гри пістолет не використовується як основна зброя через порівняно невеликі пошкодження, однак може бути корисним, коли кожне ОД дуже важливе, дозволяючи вийти на лінію вогню, вистрілити і відступити там, де на постріл з іншої зброї просто не вистачає ОД (або ж відступити не вдасться).
Варто пам'ятати, що в силу малої вимоги до ОД на постріл, пістолети з ефектами засліплення і т.д. можуть бути особливо небезпечними.
|
This post created by ignored player and thus hidden.
Double click to show.
|
|
Пістолет-кулемети
Досить універсальні, тому що нарівні з пістолетами заподіяна шкода не залежить від відстані до цілі. З відстанню падає тільки влучність, яка може бути компенсована прокачуванням відповідних навичок або, для деяких моделей, установкою ЛЦВ. По своїй універсальності ПК є чимось середнім між дробовиком і автоматом, і в той же час ні тим, ні іншим. Завдана пістолет-кулеметом шкода значніше, ніж у пістолета, але істотно слабкіша за дробовик у ближньому бою або у автомата в дальньому. Декому може здатися, що така універсальність, відсутність яскраво виражених сильних сторін, є мінусом зброї, проте слід пам'ятати, що в ближньому бою ПК буде бити сильніше за автомат, а в дальньому - набагато краще за дробовик. Крім зазначеного вище, ПК відрізняється від автомата або того ж дробовика тим, що не має сектор ураження і не може завдавати шкоди одночасно кільком суперникам (див. малюнок):
Знаючи ці тонкощі, пістолет-кулемети можна успішно використовувати саме тоді, коли це буде найбільш ефективно.
|
This post created by ignored player and thus hidden.
Double click to show.
|
|
Автомати
Мабуть, найбільш часто вживана зброя на молодших рівнях - це АКСУ. Автомат здатний вести непоганий бій на дистанції 8-9,5 клітин, що дозволяє вести вогонь з самої межі області видимості суперника (нагадаємо, що один боєць без спец. перків бачить навколо себе рівно на 9 клітин).
Ця особливість автоматів дозволяє Вашим бійцям завдавати шкоди супернику і відійти за межі його видимості.
Слід зазначити, що так як дальність пострілу автомата 9,5 клітин, а область видимості бійця рівно 9, то інколи можна вести вогонь за меж видимості. Для цього треба суперника "підсвітити" іншим бійцем. Все це в сукупності з вимогою 4 ОД на постріл, робить автомат серйозною зброєю на відкритій місцевості. Однак не варто забувати, що автомат не має стовідсоткову влучність при дистанційному вогні, а поблизу і зовсім безнадійний.
На відміну від пістолет-кулемета (ПК), автомат має сектор обстрілу, що дозволяє при вдалому збігу обставин завдавати шкоди одночасно декільком цілям.
Автомат, як і пістолет, і ПК, може бути посилений глушником, але це не єдине його удосконалення. Накручений на нього підствольний гранатомет помітно підвищує вогневу міць бійця.
Гранатомет корисний тим, що завдає шкоди всім бійцям у зоні ураження (навіть за стіною) і, крім того, з нього можна вистрілити не бачучи суперника. Більше того - поняття подряпини для підствольника відсутня, однак не варто забувати, що граната може відхилитися від того місця, в яке ведеться вогонь. Прокачування навичок ракетниць зменшує це відхилення.
|
This post created by ignored player and thus hidden.
Double click to show.
|
|
Снайперські гвинтівки
Дуже відрізняються від всіх вище перелічених типів озброєння. Візьмемо, наприклад, Скаут.
По-перше, постріл з гвинтівки потребує достатньо багато ОД - 7, що дозволяє вистрелити з неї всього один раз за хід.
По-друге, з гвинтівки не можна стріляти по близько розташованому супернику. Та якщо він йде в ближній бій, гвинтівка виявляється марною.
Але переваги цієї зброї розкриваються на дальніх дистанціях - далеко за межами видимості одного бійця. За допомогою гвинтівки можна почати завдавати шкоду супернику ще до того, як він побачить когось із Ваших бійців. Крім того, у гвинтівки є оптичний приціл, який дозволить вам бачити, що діється на полі на далекій відстані (див. розділ оптика). Слід пам'ятати, що чим далі буде ціль, тим вища ймовірність промаху, тому іноді є сенс зробити до пострілу пару зайвих кроків у напрямку до цілі.
Як легко помітити з особливостей зброї, вона застосовується для знищення ворогів на дальніх позиціях. Снайпер, який ховається далеко від суперника за непробивним укриттям (стіною, наприклад) може стати серйозною проблемою.
Так само гвинтівка може бути використана як альтернатива біноклю для раннього визначення місця розташування супротивника.
Гвинтівка абсолютно неефективна в ближньому бою, а на дистанції близько 8-9 клітин автомат може виявитися ефективніше в силу менших потреб ОД на постріл.
|
This post created by ignored player and thus hidden.
Double click to show.
|
|
Кулемети
Для використання цього виду озброєння потрібно мати перк "Док. Кулемет". Кулемети мають велику дальність вогню (трохи менше за снайперські гвинтівки) і дуже широкий сектор обстрілу, що робить кулеметника дуже небезпечним при відсутності непробивних схованок. Однак, через досить великий розкид пошкоджень і високу вимогу до ОД на постріл (9 ОД), а також неможливість стрільби по близько розташованому противнику, не можна назвати його ідеальною зброєю вбивства.
Слід зазначити, що є одна хитрість, що відноситься до мінімальної відстані ведення вогню. По близько розташованому противнику не можна прицілитися (див. малюнок):
Однак, якщо цей же боєць буде стояти на лінії вогню, то й він зазнає пошкоджень:
Ще до одного з мінусів цієї зброї можна віднести його велику вагу, що не дає змогу сильно навантажувати кулеметника альтернативною зброєю або потребує прокачування перка на додаткову сумарну вагу інвентару. Так само кулемет досить "ненажерливий". Він "з'їдає" дуже багато набоїв за один постріл.
Через велику вимогу до ОД, кулеметник не може далеко ходити при завдаванні вогню і тому його найчастіше ставлять позаду лінії атаки за перешкоду, яка прострілюється, чи біля проходу через непробивне укриття. При цьому інші бійці "підсвічують" супротивника, а кулеметник стріляє за цією наводкою, залишаючись недосяжним для ворога.
Без допомоги інших бійців ефективність кулемета різко знижується, тому що противнику буде легше зменшити дистанцію до ближнього бою, де цей вид зброї практично безсильний.
|
This post created by ignored player and thus hidden.
Double click to show.
|
|
Ракетниці та гранатомети
Ще один вид зброї, для використання якого потрібен спеціальний перк. На початкових рівнях гри практично ідентичний підствольному гранатомету для автомата, хіба що пошкодження трохи більше. Ракетниці стають більш актуальними на високих рівнях, коли дальність їх вогню істотно збільшується.
Проте, слід пам'ятати, що вміння ракетниць впливає на точність вогню з підствольного гранатомета, так що ця навичка може виявитися корисною і на початкових етапах гри.
Так само у ракетниць, як і у гранат, і у підствольних гранатометів, не буває подряпин, що робить їх ще більш грізною зброєю.
|
This post created by ignored player and thus hidden.
Double click to show.
|
|
Пастки і міни
Закладаються в ключові точки мапи з метою обмеження або виявлення пересування супротивника по місцевості. Міна невидима для супротивника, якщо його навички на міни менше навичок мінера на 10 одиниць. Якщо поруч з міною проходить противник, то вона детонує і завдає ушкодження всім бійцям у певному радіусі, навіть крізь стіни.
Слід пам'ятати, що якщо ваш боєць стоїть на своїй міні і в нього влучать, то міна вибухає. Так само детонація міни може бути викликана будь-яким вибухом поруч з нею, будь то граната (якщо вона не осліплююча), ракета або інша міна. Якщо міну поставити у дверний прохід, то вона вибухає при закритті дверей.
Прокачування навичок мінера підвищує пошкодження закладених мін.
|
This post created by ignored player and thus hidden.
Double click to show.
|
|
˳êóâàííÿ
Íà ïî÷àòêîâèõ ð³âíÿõ ãðè á³éöÿì äîñòóïí³ òðè âèäè àïòå÷îê ð³çíèõ çà åôåêòèâí³ñòþ ë³êóâàííÿ òà íåîáõ³äíèõ ÎÄ. ¯õ äîáðå âèêîðèñòîâóâàòè äëÿ ï³äòðèìêè ïîðàíåíèõ á³éö³â (çàçâè÷àé ï³ñëÿ â³äñòóïó íà á³ëüø-ìåíø áåçïå÷í³ ïîçèö³¿).
Ùîá âèêîðèñòàòè àïòå÷êó ïîòð³áíî íàòèñíóòè íà êíîïêó ÿê ïîêàçàíî íà ìàëþíêó (äîñòàòíüî ùîá àïòå÷êà áóëà â ðþêçàêó):
Ïðîêà÷óâàííÿ íàâè÷îê "˳êóâàííÿ" çá³ëüøèòü ê³ëüê³ñòü î÷îê çäîðîâ’ÿ, ÿêå â³äíîâëþºòüñÿ ïðè ë³êóâàíí³ àïòå÷êîþ.
|
This post created by ignored player and thus hidden.
Double click to show.
|
|
Оптика
Знання місця розташування суперника на полі бою і його пересування відіграє одну з ключових ролей у грі. Побачити ворога можна, наприклад, підійшовши до нього на відстань прямої видимості, проте це не завжди буває прийнятно, адже він так само побачить вашого бійця. Іноді може бути так, що наближатися до ворога на відстань прямої видимості взагалі небезпечно. Або ж хочеться дізнатися, чи не ховається на певному місці противник, перш ніж виконувати подальші дії.
У цьому випадку використовують інші засоби, які дозволяють подивитися (підсвітити) область карти, крім виведення своїх бійців. Мова йде про біноклі та оптику, вбудовану у зброю (наприклад в снайперські гвинтівки). Їх принцип дії абсолютно однаковий і відрізняється тільки необхідними ОД для застосування і радіусом підсвічення області.
Для використання оптики потрібно натиснути на відповідну кнопку на панелі озброєння
а потім вибрати область, яку хочете підсвітити.
Важливо! Щоб побачити підсвічену область потрібно стояти так, щоб вона була в зоні прямої видимості бійця з оптикою. Бінокль не покаже що знаходиться за стіною і не просвітить наскрізь кущі. До цього моменту треба ставитися дуже уважно.
Тепер кілька слів про одночасне використання оптики та стрільби. Якщо була використана оптика, то ви будете бачити підсвічену область до тих пір, поки хто-небудь з ваших бійців не зробить крок. Тому якщо ви плануєте використовувати оптику для наведення на постріл снайпера або, наприклад, кулеметника, то треба спочатку вивести їх на вогневу позицію, а вже потім використовувати оптику.
|
This post created by ignored player and thus hidden.
Double click to show.
|
|
Ãðàíàòè
Ùå îäíà çáðîÿ ç "âèáóõîâèì õàðàêòåðîì". Âèìàãຠòðîõè á³ëüøå ÎÄ í³æ ï³äñòâîëüíèé ãðàíàòîìåò, àëå ¿¿ ìîæíà äàë³ êèíóòè. ϳä ÷àñ âèáóõó çàâäຠøêîäè âñ³ì, õòî ïîòðàïèâ â çîíó óðàæåííÿ, ïðè÷îìó ä³ñòàºòüñÿ íàâ³òü òèì, õòî çíàõîäèòüñÿ çà íåïðîáèâíîþ ïåðåøêîäîþ. Ãðàíàòó ìîæíà êèíóòè íå ò³ëüêè â á³éöÿ ïðîòèâíèêà àëå ³ ïðîñòî ó âêàçàíå ì³ñöå, äëÿ ÷îãî ïîòð³áíî íàòèñíóòè íà ãðàíàòó â êîì³ðö³ îñíîâíî¿ çáðî¿:
òà âèáðàòè ö³ëü:
Ïðè çá³ëüøåíí³ íàâè÷îê íà ãðàíàòè ï³äâèùóºòüñÿ ¿õ ïîøêîäæåííÿ òà çìåíøóºòüñÿ äèñïåðñ³ÿ. Äî ïåðåâàã ãðàíàò ìîæíà â³äíåñòè â³äñóòí³ñòü ïîíÿòòÿ ïîäðÿïèíè. Äî ñëàáêèõ ñòîð³í íàëåæèòü òîé ôàêò, ùî ãðàíàòà íå çàâæäè ïîòðàïëÿº â òå ì³ñöå, êóäè ¿¿ êèäàþòü – âîíà, çàâäÿêè äèñïåðñ³¿, ìîæå â³äõèëÿòèñÿ.
Êð³ì çâè÷àéíèõ ãðàíàò º é ³íø³ âèäè, ÿê³ ìîæóòü çàïîä³ÿòè íåïðèºìíîñò³. Íàïðèêëàä, êèñëîòíà ãðàíàòà òðîõè çàâäຠô³çè÷íîãî ïîøêîäæåííÿ ï³ä ÷àñ âèáóõó, àëå îòðóþº âñ³õ íàâêîëî ³ ñóïðîòèâíèê áóäå âòðà÷àòè çäîðîâ’ÿ ïðîòÿãîì ê³ëüêîõ íàñòóïíèõ õîä³â.
Àáî îñë³ïëþþ÷à ãðàíàòà, ÿêà íå çàâäຠóøêîäæåíü çîâñ³ì, àëå ìàêñèìàëüíà âèäèì³ñòü á³éö³â, ÿê³ ïîòðàïèëè â çîíó ¿¿ âèáóõó, ìîìåíòàëüíî çìåíøóºòüñÿ. Íå íàçàâæäè, çâè÷àéíî, àëå öå ìîæå äàòè ñåðéîçíó òàêòè÷íó ïåðåâàãó.
Òàê ñàìî ïåðåâàãó ìîæå íàäàòè ïðèãîëîìøóþ÷à ãðàíàòà, ÿêà ïîçáàâëÿº á³éö³â çíà÷íî¿ ê³ëüêîñò³ ÎÄ.
|
|